loading...
farsvatan
نریمان بازدید : 214 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

بررسی چگونگی پیدایش و گسترش یک نظریه نژادپرستانه حدود۳۲۰۰ سال پیش عده ای اقوام هند و اروپایی به فلات ایران مهاجرت کردند ، آنها اقوامی بودند بلند قد ، سفید پوست وزیبا چهره که از دشت های جنوب وغرب سیبری به علت بروز سرمای شدید در آن منطقه وکمبود چراگاه برای دامهایشان مهاجرت کردند .

290px Centum Satem map گذری کوتاه بر نژاد آریایی!

قوم آریایی شامل چندین طایفه مختلف بود که عبارت بودند از : پارس ها ، ماد ها ،

پارت ها که جزء بزرگترین طوایف این قوم بشمار می رفتند . این اقوام از دو طرف خزر وارد شدند :

پارس ها و ماد ها ازغرب دریای خزر

پارت ها از شرق دریای خزر

به ایران وارد شدند .

نریمان بازدید : 74 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)
درباره سعدی چه میتوان گفت؟ شاعری بزرگ در عرصه اجمال و راز یا نویسندهای نوآور و خلاق! مردی فرهیخته و فرهنگمند که سودای معرفتش از کویی به کویی و از شهری به شهری میکشاند و درد دوری و اشتیاق دیدار غزلخوانش میکند! و یا سیاحی که آرزومند دیدار آثار بدیع جهان است و طبعی خوش و روحی سرکش دارد!… باریسعدی نیز زندگی را در سایه نام دوست محو کرده است
نریمان بازدید : 307 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
انقلاب ۱۷۸۹ طلیعه جامعه سرمایه دارى بورژوایى مدرن در تاریخ فرانسه بود. شاخصه اصلى این انقلاب، استقرار موفقیت آمیز وحدت ملى از طریق سقوط رژیم ارباب رعیتى بود. به گفته توکویل هدف اصلى انقلاب عبارت بود از محو آخرین بقایاى قرون وسطى. انقلاب فرانسه نخستین انقلابى نبود که بورژوازى از آن منتفع مى شد، پیش از آن در سده شانزدهم انقلاب هلند، در سده هفدهم دو انقلاب انگلستان و در سده هجدهم انقلاب آمریکا راه را نشان داده بودند. در پایان سده هجدهم بخش اعظم اروپا از جمله فرانسه تحت رژیمى بود که از نظر اجتماعى؛ امتیازات اشرافى و از نظرگاه سیاسى ویژگى آن استبداد بر پایه حق الهى سلطنت بود. در کشورهاى اروپاى مرکزى و شرقى، بورژوازى چنان رشدى نکرده بود که بتواند نفوذ چندانى داشته باشد. اکتشافات جغرافیایى سده هاى پانزدهم و شانزدهم، بهره کشى از مستعمرات و جابه جا شدن داد و ستدهاى دریایى به سوى غرب همه و همه به عقب ماندگى شرایط اجتماعى و اقتصادى این کشورها کمک کرده بود اگرچه انقلاب ۱۶۴۰ انگلستان اقدامى در جهت متروک کردن شیوه حکومت استبدادى بود اما استقرار آزادى سیاسى در انگلستان به هیچ وجه ضربه اى خردکننده بر مبانى سلسله مراتب اجتماعى مبتنى بر ثروت وارد نیاورد. شالوده آزادى هاى انگلیسى را رسوم و سنن شکل داده بودند نه تتبعات فلسفى. برک در کتاب «اندیشه هایى درباره انقلاب فرانسه» که به سال ۱۷۹۰ منتشر شد نوشت: از زمان صدور منشور کبیر تا اعلامیه حقوق مشى همیشگى قانون اساسى، اعلام و بیان آزادى هاى ما بوده است، آزادى هایى که از نیاکان خود به ارث برده ایم و باید براى اخلاف خود به جاى گذاریم. (گائتانا موسکا، تاریخ عقاید و مکاتب سیاسى، ت: حسین شهیدزاده، انتشارات مروارید، ص ۱۲۵ ) با این وصف عیان مى شود که قانون اساسى بریتانیا، حقوق بریتانیایى ها را به رسمیت مى شناخت نه حقوق بشر را و آزادى هاى انگلیسى خصلتى جهانى نداشت. در انقلاب ۱۷۷۹ آمریکا نیز اصولى که براى نیل بدان منازعاتى صورت گرفته بود؛ آزادى و برابرى را کاملاً به رسمیت نمى شناخت. سیاهان همچنان برده ماندند و تساوى حقوق سفیدپوستان نیز در واقع به هیچ وجه سلسله مراتب اجتماعى مبتنى بر ثروت را به مخاطره نینداخت، در ضمن در نخستین قوانین اساسى آنها اصل شرط دارایى براى حق رأى دادن ملحوظ شده بود. انقلابات آمریکا و انگلستان، نمونه هاى انقلاباتى هستند که از تفوق و برترى ثروت در زیر پوشش «آزادى هاى بورژوایى» دفاع مى کنند. انقلاب فرانسه برجسته ترین انقلاب بورژوایى بوده است و به سبب ماهیت دراماتیک مبارزه طبقاتى خود تمامى انقلابات پیشین را تحت الشعاع قرار داده است.
نریمان بازدید : 95 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
سهراب سپهری فرزند اسد الله سپهری در سال ۱۳۰۷ در روز ۱۵ مهر ماه به دنیا آمد. کودکی خود را در کاشان در باغی بزرگ به سر آورد. این باغ که یکی از باغ‌های زیبای کاشان بود به اجداد وی تعلق داشت‌. در خاندان سپهری بزرگ مردانی ظهور کرده بودند که نامشان در تاریخ ادب و هنر ایران ثبت شده است‌. در میان اجداد پدری سپهری نام مورخ الدوله نویسنده ناسخ التواریخ بیش از همه معروف است‌…
نریمان بازدید : 124 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)
مقاله ای کامل در مورد جنگ جهانی دومReviewed by Bahrami on Dec 31Rating:

جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ در تاریخ جهان است. آلمان در ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است. منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه، ۱۹۳۷، آغاز جنگ می‌دانند، و همچنین حمله ژاپن به منچوری که در ۱۹۳۱ انجام شده بود نیز به نوعی یکی از مقدمات جنگ جهانی دوم بود.

نریمان بازدید : 111 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)
مقاله ای کامل در مورد آدولف هیتلرReviewed by Bahrami on Dec 24Rating:

دوران جوانی مبتذل: آدولف هیتلر در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در روستا براناو در اتریش به دنیا آمد.پدرش آلوئیس معدنچی بود و در هنگام تولد آدولف ۵۲ سال داشت و هنگامی که پیشوا آینده شش ساله شد آلوئیس خود را با حقوقی ناچیز ولی مناسب پیش از موعد بازنشسته کرد.نام آدولف را در آموزشگاه شبانه روزی نوشتند.ضممن آماده ساختن آنان برای تحصیلات متوسطه درسهایی برای ورود به برخی از رشته های فنی یا بازرگانی نیز داشته باشند.آلوئیس در سال ۱۹۰۳ درگذشت،اما نتیجه تحصیلات آدولف آدولف رضایت بخش نبود. او به یک چیز علاقه داشت،نقاشی در چنین شرایطی بود که آدولف در سن ۱۶ سالگی به مادرش گفت از تحصیلات کلاسیک خسته شده و مایل است وارد آکادمی هنرهای وین بشود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم رو چطور ارزیابی می کنید؟
    پیشنهاد می کنید چه مطالبی بیشتر در وبلاگ قرار بدهم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 129
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 987
  • بازدید سال : 6,058
  • بازدید کلی : 74,641
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ